15 Şubat 2011 Salı

Home Ofis Çalışmalarınızda Gerekli Malzemeler-Bilgiler

Home ofis çalışmaya başlarken ,bu işi part time ,freelance veya full time seklinde mi yapacaginiz konusunu netleştirdikten sonra,ekipman konusunda şunlari söyleyebilirim.

Eğer ,ilk etapta ,gunun belirli saatlerini (muhtemelen aksamlari ) veya hatfanin belirli gunlerini (muhtemelen hafta sonlari) ,daha efektif kullanarak kendinize ek gelir elde etmek icin calismaya baslayacaksaniz ve ilk etapta evinizde bir bilgisayariniz yoksa ve bunu alabilecek durumunuz da yoksa , internet cafe'lerden dahi bu isinize baslayabilirsiniz.

Cogunlukla herkesin evinde bulunmasina ragmen bilgisayar,olmayanlarin da bu isi yapabileceklerini ,en azindan baslangic asamasinda bir bilgisayar zorunlulugunun olmayacagini belirtmek isterim.

Ben 13 yıl once bu ise basladigim zaman,home ofis is adi altinda bir is yok gibiydi ve yapanlara ilginc bakildigi bir donemde ben home ofis calismaya karar verdim fakat o donem bilgisayar alacak durumum dahi yoktu.

Bunu belirtmek istedim cunku,home ofis ise baslamak icin ,cok ciddi bir yatirim yapmaniz da gerekmiyor,en buyuk yatirim kendinize olan y atirimdir,eger kendinize iyi yatirim yapmissaniz ve yapacaginiz isler konusunda yeterli yetkinlige sahipseniz,evinizde ,ofisinizde olmasi gerekenlerin cok buyuk bir onemi yoktur.

Internet baglantiniz olmasa bile,wireless olan bir ortama gider yine isinizi yapabilirsiniz,bu isin en guzel tarafi ,kisiye o kadar cok alternatif sunmasi ki,home ofis calisanin isi yapmasini engelleyecek bir bahanesi dahi kalamiyor,

Bilgisayar isini bir sekilde hallettikten sonra sizin icin en onemli sey bir internet baglantisi,ilk etapta size sınırlı bir internet baglantisi da yeterli olacaktir.Isleriniz yogunlastikca sınırlıyı kademeli olarak daha az sınırlıya dogru yukseltmeniz gerekebilir,burada onemli olan sey, sartlarin sizi zorlamasi,sartlar sizi zorladigi zaman zaten bunu zevk ile yapiyorsunuz.

Ucuncu olarak ,eger imkaniniz varsa ( faks,printer,scanner ve fotokopiyi bir arada ) 4 in one bir yazici,ilk etapta boyle kapsamli bir sey alacak durumunuz yoksa ,o zaman bir printer ve e-faks sistemi kurmanizi oneriyorum.

Fakslarinizi elektronik ortamda alip gonderebilirsiniz ,bunu da cok dusuk bir butce ile yapabilirsiniz.

Ilk etapta bunu da yapamamaniz durumunda,tanidiginiz bir isyerine veya telekom bayisine fakslarinizi yonlendirebilir ve faksinizi takip edebilirsiniz (Cok profesyonel bir durum degildir fakat size is getirir ve gecis suresinde size yardimci olur) ,ben boyle bir baslangic yaptigimi hatirliyorum ve fena isler de fakslanmadi o donem icin :))

Size lazim olacak bir de sabit bir numara lazim ,ev numarasi ile is numarasini ayri tutmanizi oneriyorum,ayri numara caldigi zaman is telefonunuzun geldigini anlayabilirsiniz ve konusmalarinizi ona gore ayarlayabilirsiniz,ilk etapta eger ki ozel bir sabit telefo baglatamiyorsaniz,bunun icin bu isleriniz icin kullanacaginiz bir cep telefon ve buna ozel bir numara kullanmanizi oneriyorum ve bu telefonu sadece is telefonu olarak kullanmanizi oneriyorum.

Eger baslangic asamasinda,kendinize yeni bir hat veya telefon alacak durumunuz yoksa,kendi numaranizi verebilirsiniz,fakat ,eger calisiyorsaniz ,isyerinizde bulundugunuz zamanlarda gelebilecek olan telefonlara cok dikkat etmeniz gerekecektir.

Yine baslangic olarak, esinizin telefon numarasini,sizin calistiginiz zaman dilimleri icin verebilirsiniz (tabi ki muhafazakar bir yapiniz yoksa :) )

Baslangic asamasinda size lazim olacak ,home ofis calismaniz icin gerekli olabilecek olan materyaller bu kadarli sınırlı,siz buna ilave materyaller almak isterseniz,bunun sınırı tabi ki yok,

Ama konumuz home ofis olarak bir urun veya hizmet pazarlanmasi oldugu icin ilk asamada size maliyeti cok dusuk bir yatirim ile islerinize baslamaniz icin gerekli olan malzeme -demirbas listesi bu kadarla sınırlıdır.

Bilgisayariniza ,imkaniniz varsa bir guc kaynagi alabilirseniz ,cok iyi edersiniz,Turkiye sartlarinda elektrik kesinti ve voltaj sorunlari nedeni ile ,uzun ugraslar sonucunda haziramis oldugunuz bilgi ve belgelerin bir anda elinizden kayip gitmemesi icin veya bilgisayar arizalarinin islerinizi etkilememesi icin bir guc kaynagi almanizi oneriyorum.

Ayrica ,yazisma ve bilgileri,detaylari,harici bir disk,flash disk veya internet ortaminda uygun bir server da yedekleyecek bir sistemi de kurmanizi oneriyorum.

Baslangic asamasinda bir iki dosya ve belge ile calismaya baslayabilirsiniz fakat surec ile dosya sayinizi tahmin edemeyeceginiz kadar cogalmis bulabilirsiniz.

Bu dosyalarda cogunlukla isinize yariyacak bilgiler vardir ve periyodik olarak kontrol edilmesi gerekir ,bu yuzden isinize yarayacagini dusundugunuz bu tur belgeleri ,home ofis calisirken mumkunse sadece bir yerde degil 2 hatta uc farkli noktada yedeklemeye calisin

Bir sonraki makalemi,home ofis calismanin zorluklari uzerine yazmayi planliyorum,

Hepinize home ofisli kariyerli gunler dilerim.

Saygilarimla,

Mehmet Ali Bilen 

Home Ofis LC-Akreditif Uzmani Ariyoruz

Degerli Uyemiz,

Senegal Dakar Uzerinden gerceklestirdigimiz su urunleri ihracat calismalari icin ,farkli ulkeler ile yapmis oldugumuz ve yapacagimiz yeni LC-akreditif calismalarimizda degerlendirilmek uzere,

HOME OFIS Akreditif Uzmani Ariyoruz.

Isimizin geregi olarak Adayda Aramis Oldugumuz Ozellikler :

Uluslararasi odeme sekilleri konusunda iyi duzeyde bilgi sahibi,
Ingilizce bilgi seviyesi Akreditif anlasmalarini okuyup,yorumlayip,hazirlayabilecek duzeyde
Musterilerimizin farkli LC veya uluslar arasi odeme taleplerini en dogru sekilde analiz edip,Sirketimizin ilgili anlasmalari sifir risk ile gerceklestirebilmesini saglayabilecek derecede LC ve uluslar arasi diger odeme sekilleri konusunda bilgi sahibi

Farkli odeme sekillerinin gerceklesecek operasyonlar uzerinden ortaya cikaracagi maliyelerin hesaplanmasinda yeterli duzeyde bilgi sahibi
Akreditif sureclerinin tamamini home ofis olarak baslatip sonlandirabilecek duzeyde deneyimli
Home Ofis Akreditif Danismani Ariyoruz.

Anlasma Sagladigimiz Danisman'a gerceklesen her bir operasyon icin karsilikli olarak anlasilacak olan Danismanlik Hizmet Bedeli adi altinda bir odeme yapilacaktir.

Basvuru icin : mehmetalibilen@gmail.com adresine e mail gonderebilirsiniz

Saygilarimla,

Mehmet Ali Bilen